Πλήρως ηλεκτρικό πλοίο με μπαταρία για να μετατρέψει το θαλάσσιο ταξίδι λίγο πιο πράσινο

Ένα νέο πλήρως ηλεκτροφόρο οχηματαγωγό αυτοκινήτων και επιβατών θα βοηθήσει τις προσπάθειες για την αποδέσμευση των θαλάσσιων μεταφορών. Θα ξεπεράσει επίσης τους περιορισμούς των αποστάσεων για τέτοια σκάφη με τη στόχευση συνδέσεων μεσαίας εμβέλειας.

Τα κρουαζιερόπλοια, τα πορθμεία, τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά πλοία αποτελούν σημαντική πηγή εκπομπών CO2 και άλλων ρύπων. Η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία εκπέμπει σήμερα περίπου 1.000 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως, βάσει έκθεσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

Για να μειωθεί η εξάρτηση από το ντίζελ και το βαρύ μαζούτ που τροφοδοτούν την πλειοψηφία των πλοίων αυτών, οι ναυπηγοί επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στην ανάπτυξη υβριδικών και ηλεκτρικών πλοίων. Εδώ μπαίνει το έργο E-ferry που χρηματοδοτείται από την ΕΕ και σύντομα θα ξεκινήσει ένα 100% ηλεκτρικό, χωρίς εκπομπές, μεσαίου μεγέθους πλοίο για επιβάτες και αυτοκίνητα, φορτηγά και φορτία. Θα ταξιδέψει σε μεγαλύτερες αποστάσεις από ό, τι φαίνεται προηγουμένως.

Όπως αναφέρετε στην ιστοσελίδα του έργου E-ferry, το νέο πορθμείο ξεπερνά τους σημερινούς περιορισμούς παρόμοιων προσπαθειών που στοχεύουν σε συνδέσεις μεσαίας εμβέλειας και είναι πιθανό να έχει το μεγαλύτερο πακέτο μπαταρίας που έχει εγκατασταθεί ποτέ σε ένα σκάφος. “Η μέγιστη ισχύς φόρτισης της μπαταρίας E-ferry και η σύνδεση φόρτισης στην ακτή της θα φτάσει τα 4 MW.”

Το σκάφος του έργου E-ferry θα μπορεί να καλύψει αποστάσεις άνω των 20 NM μεταξύ των τελών. Συγκριτικά, τα σύγχρονα ηλεκτρικά πορθμεία όπως το Νορβηγικό Αμπέρι καλύπτουν μόνο περίπου 3 NM, σύμφωνα με την περιοδική έκθεση του έργου για το CORDIS.

Αναφέρει επίσης ότι το ηλεκτρονικό πορθμείο θα μειώσει τις ετήσιες εκπομπές των νησιών Aeroe κατά περίπου 2 000 τόνους CO2. “Επιπλέον, η εφαρμογή του E-ferry θα συνεπάγεται χαμηλότερο λειτουργικό κόστος (κόστος λειτουργίας) για τον αερομεταφορέα, καθώς και μειωμένο χρόνο ταξιδίου για τους επιβάτες, σε σύγκριση με τα υπάρχοντα συμβατικά πετρελαιοφόρα που λειτουργούν επί του παρόντος στο νησί”.

Το E-ferry θα τεθεί σε λειτουργία στις γραμμές Soeby-Fynshav (10,7 NM) και Soeby-Faaborg (9,6 NM) στο δανικό τμήμα της Βαλτικής Θάλασσας, που συνδέει το νησί Aeroe (Ærø) με την ηπειρωτική χώρα.

Η ίδια έκθεση επισημαίνει ότι οι κοινωνικοοικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις του ηλεκτρονικού πορθμείου αναμένεται να ξεπεράσουν το νησί “καθώς υπάρχουν πολυάριθμες κοινότητες στην Ευρώπη (και σε διεθνές επίπεδο) που εξυπηρετούνται επί του παρόντος από συμβατικά οχηματαγωγά που καλύπτουν παρόμοιες αποστάσεις με το E- πορθμείο.”

Το έργο E-ferry (E-ferry – πρωτότυπο και πλήρης κλίμακας επίδειξη επόμενης γενιάς 100% ηλεκτροκίνητων οχηματαγωγών πλοίων για επιβάτες και οχήματα) δημιουργήθηκε με γενικό στόχο την εφαρμογή μιας νέας σχεδιασμένης, ενεργειακά αποδοτικής σχεδίασης. Σκοπεύει επίσης να αναπτύξει μια επιχειρησιακή υπόθεση και μοντέλο και να προετοιμάσει την ιδέα για την είσοδο στην αγορά που αρχίζει σύντομα μετά το τέλος της περιόδου επίδειξης.

Όπως ορίζει η ιστοσελίδα του E-ferry, ο στόχος πέραν της διάρκειας του έργου είναι να φθάσει σε επίπεδο περίπου 10 επιπλέον E-πορθμείων που λειτουργούν στην Ευρώπη “και παγκοσμίως κάθε χρόνο φτάνοντας συνολικά 10 ή περισσότερα έως το 2020, 100 ή περισσότερα 2030, εξοικονομώντας (κατά προσέγγιση) 10-30.000 τόνους CO2 ετησίως έως το 2020 και 100-300.000 τόνους CO2 ετησίως έως το 2030.”